Пошук
розширений

Начальник Головного територіального управління юстиції

Грабар Олександр Володимирович

 

 

 

Начальник

Керівництво
Структура управління
Структурні підрозділи управління
Територіальні установи та органи юстиції
ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА БІЗНЕСУ
СПИСОК НОТАРІУСІВ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ, ЯКІ ПІДКЛЮЧИЛИСЬ ДО ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ, ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ ТА ГРОМАДСЬКИХ ФОРМУВАНЬ
ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ УПОВНОВАЖЕНИМИ ОСОБАМИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
ОЧИЩЕННЯ ВЛАДИ
Державні закупівлі
Юридичний всеобуч
ВАКАНСІЇ
Контактна інформація
Переліки громадських формувань
Перелік зареєстрованих друкованих ЗМІ
Інформаційно-юридична газета "Правовий орієнтир"
Нотаріат
Нормативно-правові документи
Допуск до нотаріальної діяльності
Графіки перевірок діяльності державних нотаріальних контор, приватних нотаріусів, Житомирського обласного державного нотаріального архіву
Новини нотаріату
Діяльність у сфері фінансового моніторингу
Списки державних та приватних нотаріусів області
ГРАФІКИ РОБОТИ: телефонної гарячої лінії НОТАРІАТУ; виїзної громадської приймальні у віддалених населених пунктах Житомирської області
ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ УПОВНОВАЖЕНИМИ ОСОБАМИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Житомирський обласний державний нотаріальний архів
Державна виконавча служба: запитання-відповіді
Систематизація законодавства
Доступ до публічної інформації
Плани роботи
Робота колегій Головного територіального управління юстиції
Доступ до правосуддя
Кадрова робота та державна служба
Державна реєстрація нормативно-правових актів
Організаційні питання
Правова робота
Запобігання проявам корупції
ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЇ
Інформація для громадян, які приїхали з Автономної Республіки Крим та м. Севастополь
Основи соціального захисту інвалідів в Україні
Роз'яснення щодо організації роботи та оплати праці працівникам навчальних закладів, розташованих на території проведення АТО
АКТУАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ГРОМАДСЬКИХ ОБ'ЄДНАНЬ
МЕТОДИЧНА РОБОТА
Правова освіта
Порядок витребування документів громадянами, які проживають на тимчасово окупованій території України
Адміністративні послуги у сфері легалізації об'єднань громадян
СКАЗАНО - ЗРОБЛЕНО: ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ-2016
До уваги громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України
Правові засади
Екскурс в історію
Новини управління
Звернення громадян
Діяльність з питань банкрутства
Оголошення, анонси
БЕЗОПЛАТНА ПРАВОВА ДОПОМОГА
Урочиста реєстрація шлюбу
Громадська приймальня
"Гарячі" телефонні лінії
ПІЛОТНИЙ ПРОЕКТ «ШЛЮБ ЗА ДОБУ»
СОЦІАЛЬНІ ВІДЕОРОЛИКИ МІН'ЮСТУ - БВПД, ОНЛАЙН-СЕРВІСИ
"ОНЛАЙН-БУДИНОК ЮСТИЦІЇ"
Я МАЮ ПРАВО! ПРОЕКТ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ (відеоматеріали)
Адресна безоплатна правова допомога
      ( )
Головна / Структура / Нотаріат /

Новини нотаріату




 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ щодо перевірки нотаріусом факту застосування санкцій до фізичних та юридичних осіб відповідно до Закону України «Про санкції» при вчиненні нотаріальних дій та дій у сфері державної реєстрації

 

======================================

ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ!
Щодо врегулювання відносин з
використання захищених носіїв
особистих ключів
 
 
Згідно листа Міністерства юстиції України від 02.11.2016 №7933/8.4/32-16 доводимо до Вашого відома, що 02 листопада 2016 року набрав чинності Закон України від 06 жовтня 2016 року №1666-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (далі – Закон).
Законом вносяться зміни до Закону України «Про електронний цифровий підпис», які зобов’язують державних реєстраторів прав на нерухоме майно, державних реєстраторів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріусів використовувати лише захищені носії особистих ключів.
З метою приведення актів законодавства у відповідність до Закону Міністерством юстиції України прийнято наказ від 31 жовтня 2016 року №3086/5 «Про врегулювання відносин з використання захищених носіїв особистих ключів», зареєстрований у Мін’юсті України 31.10.2016 за №1410/29540. Зазначеним наказом Міністерства юстиції України:
·         запроваджується використання державними реєстраторами прав на нерухоме майно, державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріусами захищених носіїв особистих ключів під час доступу до Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України;
·         установлено, що державні реєстратори прав на нерухоме майно, державні реєстратори юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріуси використовують захищені носії особистих ключів з моменту впровадження відповідного програмного забезпечення Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Мін’юст України, що забезпечує використання таких носіїв, але не пізніше 31 березня 2017 року
Поставку захищених носіїв ключової інформації забезпечують ДП «Національні інформаційні системи» та його філії, основною метою діяльності яких є технічне, технологічне забезпечення створення та супроводження програмного забезпечення ведення автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, що створюються відповідно до наказів Мін’юсту, а також інших електронних баз даних, що створюються відповідно до законодавства України, надання доступу фізичним та юридичним особам до автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, забезпечення збереження та захисту даних, що містяться в автоматизованих системах Єдиних та Державних реєстрів.
 З питань поставки захищених носіїв ключової інформації прохання звертатися до Житомирської філії ДП «Національні інформаційні системи» Міністерства юстиції України.

 
======================================  

 

 УВАГА! Інститут права та післядипломної освіти запрошує на підготовчі курси осіб, які мають намір складати кваліфікаційний іспит Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату

======================================
 
11.09.2015 набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 624, якою затверджено Порядок і правила проведення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса.
Згідно п. 17 Порядку і правил, договори обов’язкового страхування укладаються за формою типового договору згідно з додатком строком не менш як на один рік.
З текстом Постанови можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Верховної Ради України за посиланням http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/624-2015-п
 
======================================
 
31 липня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 28 липня 2015 року № 1351/5 «Про припинення доступу до деяких реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 липня 2015 року за № 907/27352 (далі – Наказ).
Наказ розроблений Міністерством юстиції України з метою забезпечення захисту прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у зв'язку із соціально-політичною ситуацією, що склалась у Донецькій та Луганській областях.
Наказом унесено зміни до наказу Міністерства юстиції України від 17 червня 2014 року № 953/5 «Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян на території проведення антитерористичної операції», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 червня 2014 року за № 640/25417.
Відповідно до вказаних змін було тимчасово припинено доступ нотаріусів до Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів та до Єдиного реєстру довіреностей до закінчення антитерористичної операції на сході України, на території:
Донецької області - Амвросіївського, Мар'їнського, Новоазовського, Старобешівського, Тельманівського, Шахтарського, Ясинуватського районів, міст Горлівка, Докучаєвськ, Донецьк, Жданівка, Кіровське, Макіївка, Єнакієве, Сніжне, Харцизьк, Ясинувата, Торез, Шахтарськ, Дебальцеве, Світлодарськ;
Луганської області - Антрацитівського, Краснодонського, Лутугинського, Перевальського, Слов'яносербського, Свердловського, Станично-Луганського районів, міст Алчевськ, Антрацит, Брянка, Кіровськ, Красний Луч, Краснодон, Луганськ, Первомайськ, Ровеньки, Свердловськ, Стаханов.
Відповідно до частини третьої статті 34 Закону України «Про нотаріат» тексти договорів, заповітів, довіреностей, свідоцтв, актів про морські протести та протести векселів, перекладів у разі засвідчення нотаріусом вірності перекладу документа з однієї мови на іншу, заяв, на яких нотаріусом засвідчується справжність підпису, за винятком тих примірників, що залишаються у справах нотаріуса, а також дублікатів нотаріальних документів, викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів.
У той же час унесення до Єдиного реєстру відомостей про отримання/витрачання бланків здійснюється Реєстраторами в день отримання/витрачання бланка та у суворій послідовності відповідно до порядкових номерів.
Контори та приватні нотаріуси можуть укласти договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру з Реєстратором у межах свого нотаріального округу, про що зобов'язані повідомити Адміністратора протягом трьох днів з моменту укладення такого договору.
Контори, приватні нотаріуси, які не мають власних систем доступу (або у яких тимчасово відсутній доступ) до Єдиного реєстру, здійснюють унесення до нього відомостей про отримання бланків шляхом подання інформації в обсязі, передбаченому додатками 1 - 3, Реєстратору, з яким укладено договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру (пункти 2.3, 2.4, 2.5 Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 04.11.2009 № 2053/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.11.2009 за № 1043/17059).
Таким чином, на зазначеній у наказі Міністерства юстиції України від 17 червня 2014 року № 953/5 території нотаріуси, враховуючи вимоги частини третьої статті 34 Закону України «Про нотаріат», тимчасово позбавлені можливості вчиняти нотаріальні дії, які викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів та потребують звернення до Єдиних та Державних реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України, а саме: до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Спадкового реєстру, Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиного реєстру довіреностей до закінчення антитерористичної операції на сході України.
Інші нотаріальні дії, у тому числі засвідчення вірності копій документів, які не потребують звернення до вищезазначених реєстрів, вчиняються нотаріусами відповідно до вимог законодавства.
 
================================================================

 

ДО ВІДОМА НОТАРІУСІВ ОБЛАСТІ!
 
На численні запити нотаріусів області щодо проблеми отримання довідок від ПАТ КБ «ПриватБанк» для оформлення спадщини, та з метою формування єдиної практики Головне територіальне управління юстиції у Житомирській області доводить до відома наступе.
 
При виконанні нотаріусами своїх  професійних обов'язків відповідно до ст. 5 Закону України «Про нотаріат», нотаріуси зобов'язані сприяти громадянам, підприємствам, установам і організаціям у здійсненні їх прав та  захисті  законних  інтересів.
Відповідно з  правами, наданими нотаріусам  ст. ст. 4, 46 Закону «Про нотаріат»,  нотаріус при оформленні спадщини має право витребовувати  від фізичних та юридичних осіб відомості та документи, необхідні для вчинення нотаріальної дії.
Запити про  надання інформації щодо наявності  банківських рахунків на ім'я  померлого та заповідальних розпоряджень, подаються до банківських установ будь-якої форми власності. Запити оформлюються  державними і приватними нотаріусами відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 22.12.2010  №3253/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2010 р. за № 1318/18613.
З липня 2015 року ПАТ КБ «ПриваБанк» надає нотаріусам листи про відмову надавати таку інформацію, посилаючись на те, що банк не може перевірити дійсність запиту, а також ідентифікувати особу відправника запиту як нотаріуса, бо не додані документи, що нотаріус займає цю посаду.
Відповідно необхідно звернути увагу, що ст. 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» не містить будь-яких вимог щодо надання  нотаріусом документів на підтвердження своїх повноважень, крім загальних вимог:
«Вимога відповідного державного органу на отримання інформації, яка містить банківську таємницю, повинна:
1) бути викладена на бланку державного органу встановленої форми;
2) бути надана за підписом керівника державного органу (чи його заступника), скріпленого гербовою печаткою;
3) містити передбачені цим Законом підстави для отримання цієї інформації;
4) містити посилання на норми закону, відповідно до яких державний орган має право на отримання такої інформації.
Довідки по рахунках (вкладах) у разі смерті їх власників надаються банком особам, зазначеним власником рахунку (вкладу) в заповідальному розпорядженні банку, державним нотаріальним конторам або приватним нотаріусам, іноземним консульським установам по справах спадщини за рахунками (вкладами) померлих власників рахунків (вкладів)»
Щодо посилання на п.2.5  Правил  зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці, затверджених Постановою Правління Національного Банку України 14.07.2006 року за 1 267, зареєстрованого у Міністерстві юстиції 03.08.2006 року за №  935/ 12809, то останні зміни було внесено до Правил 11.07.2012 року Постановою Правління Нацбанку України № 292 і вони не стосувалися цього пункту, а це означає, що порядок  передавання інформації на запити не змінювався.
Нотаріус, виконуючі свої функції відповідно до Закону України «Про нотаріат», для надання допомоги і забезпечення прав спадкоємців отримати спадщину, не користується банківськими послугами і має право отримувати такі довідки у письмовій формі.

 

 

  ======================================================================================
 
ПОВНОВАЖЕННЯ НОТАРУСІВ ТА ОСОБЛИВОСТІ РЕЄСТРАЦІЇ
ПОХІДНИХ РЕЧОВИХ ПРАВ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ 
в контексті Закону України №247-VІІІ від 05.03.2015
 
 
З 1 січня 2013 року з набранням чинності змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» почала діяти нова система реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Нова система передбачає, що право власності та інші речові права на нерухомість та їх обтяження виникають з моменту обов’язкової державної реєстрації цих прав (обтяжень) в єдиній інформаційній системі – Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Похідні речові права (право оренди, суперфіцій, сервітут, емфітевзис) на нерухомість, у тому числі на земельні ділянки, реєструються лише після державної реєстрації права власності на ці ділянки в новому реєстрі прав. 
Натомість, реєстр формується поступово, за «заявниковим принципом», що породжувало ряд проблем.
Недосконалість діючої системи реєстрації речових прав фактично гальмують ринок оренди землі і несуть значні ризики як для орендарів, так і для землевласників. Отже, існує об’єктивна необхідність спростити процедуру реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення на законодавчому рівні, а саме передбачити можливість одночасної державної реєстрації похідного права та права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення за заявою або власника, або набувача похідних прав - на таку ділянку. При цьому, для оптимізації процесу реєстрації прав доцільно передбачити можливість подачі зазначеної заяви також і в електронній формі.
Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення» передбачено поступове впровадження такого механізму - на період до 1 січня 2018 року така заява зможе подаватися в електронній формі власником чи набувачем права оренди, або уповноважена ними особою у випадку державної реєстрації права оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення, а згодом - набувачами інших похідних прав.
 
Що саме передбачено Законом України від 5 березня 2015 року №247-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення»?
 
В Україні на сьогодні працює понад 7000 державних та приватних нотаріусів. Нотаріальна спільнота має своїх представників навіть у невеликих населених пунктах.
Реєстрація договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення завжди була однією з найгостріших проблем аграрних регіонів.
У 2014 році було зареєстровано понад 860 тисяч прав оренди земель сільськогосподарського призначення
З початку 2015 року зареєстровано понад 175 тисяч таких договорів.
Закон України від 5 березня 2015 року №247-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення» набрав чинності 25 березня 2015 року.
Зазначеним Законом уповноважено нотаріусів здійснювати функції державного реєстратора прав на нерухоме майно у порядку та випадках, встановлених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Відповідно до Закону та згідно з наказом Міністерства юстиції України визначено, що державна реєстрація прав на землі сільськогосподарського призначення може проводитися нотаріусом у випадках, передбачених абзацом четвертим частини п'ятої статті 3 та статтею 42 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за місцем розташування земельної ділянки або у межах відповідної області, де розташована така земельна ділянка.
Водночас нотаріусу надано можливість проводити державну реєстрацію:
·        речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право;
·        право власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яке виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року, одночасно з державною реєстрацією похідного від нього речового права на таку земельну ділянку.
Крім того, Закон доповнено статтею 42, яка визначає особливості державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року.
Частиною першою статті 42 Закону встановлено норму щодо одночасності державної реєстрації похідного речового права та права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яке виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набувачем відповідного похідного права або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 Закону.
Так, з метою державної реєстрації похідного від права власності речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, особа (власник земельної ділянки, набувач земельної ділянки або уповноважена ним особа), подає одну заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права).
При цьому державним реєстратором або нотаріусом за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно формуються 2 заяви:
-               про державну реєстрацію права власності;
-               про державну реєстрацію іншого речового права.
Звертаємо увагу, що у зв’язку з поданням однієї заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) заявник сплачує лише послуги з державної реєстрації іншого речового права.
Частиною другою статті 42 Закону передбачено проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку (орендарем чи іншим користувачем) без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 81 частини другої статті 9 Закону, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів (відомостей) про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель.
Тобто державний реєстратор або нотаріус відповідно до пункту 81 частини другої статті 9 Закону, одержує від територіальних органів земельних ресурсів інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для проведення державної реєстрації права власності на відповідну земельну ділянку, шляхом направлення запиту до Державного земельного кадастру за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру прав та використовує отриману інформацію для державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.
У разі коли заявником разом з документами, необхідними для проведення державної реєстрації похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, подається документ, що підтверджує виникнення права власності на відповідну земельну ділянку та/або витяг з Державного земельного кадастру, в якому міститься вся інформація, необхідна для проведення державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку, державний реєстратор або нотаріус проводить державну реєстрацію права власності на підставі цих документів.
За результатами розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) за відсутності підстав для відмови у такій реєстрації чи зупинення державної реєстрації державний реєстратор або нотаріус приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.
Після цього приймається рішення щодо державної реєстрації іншого речового права відповідно до поданої заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) на загальних засадах, передбачених Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
За результатами проведення такої державної реєстрації прав на земельні ділянки формується витяг.
Під час проведення державної реєстрації права власності та похідного від нього речового права на земельну ділянку державний реєстратор або нотаріус формує примірник витягу для кожної із заінтересованих осіб, за якими проведено державну реєстрацію прав.
Відповідно до п.27 Порядку один примірник витягу долучається до реєстраційної справи, відкритої на об’єкт нерухомого майна.
Звертаємо увагу на те, що положення статті 42 Закону не стосуються порядку державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, з одночасною державною реєстрацією похідного від права власності речового права на таку земельну ділянку, оскільки особливості її проведення у цьому випадку врегульовані ст.41 Закону, а саме «Особливості державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності».
 
Серед переваг нової системи реєстрації договорів оренди земель сільськогосподарського призначення є перш за все пришвидшення та спрощення порядку державної реєстрації прав оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення. Завдяки цьому громадяни зможуть самостійно обирати: звертатися їм до державного реєстратора чи до нотаріуса. Ліквідуються черги при реєстрації договорів, збільшиться оперативність реєстрації та якості послуг за рахунок збільшення конкуренції та, відповідно, ліквідується корупційна складова за «пришвидшення процесу реєстрації».
 
 
 
Щодо особливостей реєстрації похідних
речових прав на земельні ділянки
сільськогосподарського призначення
 
Відповідно до Закону України від 05 березня 2015 року N 247-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення", наказом Міністерства юстиції України від 31.03.2015 №463/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 28 травня 2014 року №845/5» визначено наступне:
-               державна реєстрація прав на землі сільськогосподарського призначення проводиться державними реєстраторами прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори) територіальних органів Міністерства юстиції України за місцем розташування земельної ділянки, а також державними реєстраторами інших територіальних органів Міністерства юстиції України, які діють у межах відповідної області;
-               державна реєстрація прав на землі сільськогосподарського призначення може проводитися нотаріусом у випадках, передбачених абзацом четвертим частини п'ятої статті 3 та статтею 42 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за місцем розташування земельної ділянки або у межах відповідної області, де розташована така земельна ділянка.
 
Реєстраційні, облікові справи або документи, що були видані, оформлені або отримані нотаріусом, державним реєстратором (у разі коли реєстраційна справа відкрита за місцем розташування земельної ділянки), державні реєстратори інших територіальних органів Міністерства юстиції України, які діють у межах відповідної області, у строки та/або графіки, визначені керівником головного територіального управління юстиції у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, передають територіальному органу Міністерства юстиції України за місцем розташування такої земельної ділянки відповідно до Порядку передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20 січня 2012 року № 111/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2012 року за № 118/20431 (із змінами).
 
 
 
Про внесення змін щодо деяких законодавчих
актів України щодо спрощення умов ведення
бізнесу (дерегуляція) в частині стягнення плати
та справляння адміністративного збору
 
05.04.2015 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)». Зазначеним Законом внесено зміни до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, зокрема.
Статтею 29 Закону передбачено, що за державну реєстрацію прав справляється адміністративних збір у такому розмірі:
1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно:
для фізичних осіб:
·         щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею до 100 квадратних метрів — 0,07 мінімальної заробітної плати;
·         щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею до 200 квадратних метрів — 0,1 мінімальної заробітної плати;
·         щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею більше 200 квадратних метрів — 0,2 мінімальної заробітної плати;
·         щодо земельних ділянок — 0,1 мінімальної заробітної плати;
для юридичних осіб:
·         щодо об’єктів нерухомого майна площею до 500 квадратних метрів — 0,3 мінімальної заробітної плати;
·         щодо об’єктів нерухомого майна площею понад 500 квадратних метрів — 0,6 мінімальної заробітної плати;
·         щодо об’єктів нерухомого майна площею понад 5000 квадратних метрів — 1,4 мінімальної заробітної плати.
2) за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, крім права оренди землі, — 25 відсотків розміру адміністративного збору за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно;
3) за державну реєстрацію обтяження права на нерухоме майно — 0,07 мінімальної заробітної плати;
4) за державну реєстрацію права оренди земельної ділянки — 0,06 мінімальної заробітної плати;
5) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, — 0,04 мінімальної заробітної плати.
Адміністративний збір справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав. Розмір мінімальної заробітної плати відповідно до ст.8 Закону України «Про Державний бюджет» з 01.01.2015 становить 1218,00 грн., з 01.12.2015 – 1378,00 грн.
При справлянні адміністративного збору слід враховувати наступне.
Органи державної реєстрації прав та органи місцевого самоврядування звільняються від сплати адміністративного збору.
При проведенні державної реєстрації прав заявник, окрім адміністративного збору, сплачує за отримання витягу з Державного реєстру прав.
У разі відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень адміністративний збір не повертається, а плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягає поверненню.
За умови відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір та плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягають поверненню.
Розмір плати за надання інформації з Державного реєстру прав та порядок її використання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суди, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи Служби безпеки України звільняються від плати за надання інформації з Державного реєстру прав у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом".
 
Частиною тринадцятою ст.15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також порядок надання інформації з Державного реєстру прав встановлює Кабінет Міністрів України.
За бажанням заявника можуть надаватися інші платні послуги, пов’язані з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Розмір плати за надання таких послуг встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України можуть бути встановлені скорочені терміни надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Розмір плати за скорочення термінів надання таких послуг встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 
 
 
Начальник відділу нотаріату
Дмитренко С.В.

 
 
 
 
================================================= 
 
18 червня 2012 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 14.06.2012 № 880/5 "Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства юстиції України від 21 травня 2012 року № 766/5"
 
 
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
 
НАКАЗ
 
14.06.2012 № 880/5
 
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 червня 2012 р.
за № 975/21287
 
 
Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства юстиції України від 21 травня 2012 року № 766/5
 
 Відповідно до статті 21 Закону України «Про нотаріат» НАКАЗУЮ:
 
 1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 21 травня 2012 року № 766/5 «Про внесення змін до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22 травня 2012 року за № 808/21120.
 
 2. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (Чижмарь К.І.):
 
 2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
 
 2.2. Довести цей наказ до відома начальників головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
 
 3. Начальникам головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
 
 4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
 
 5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Чижмарь К.І.
 
Міністр                                                                                                                    О. Лавринович
 

 

----------------------------------------------------
Публікації документа: 
Офіційний вісник України офіційне видання
від 18.06.2012
2012 р., № 44, стаття 1724

 

 

 
 
 
13 червня 2012 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо майна, що є особистою приватною власністю дружини, чоловіка" від 17.05.2012 № 4766-VI
 
 
ЗАКОН УКРАЇНИ
 
 
Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо майна, що є особистою приватною власністю дружини, чоловіка
 
Верховна Рада України постановляє:
 
1. Внести до Сімейного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 21-22, ст. 135) такі зміни:
 
1) частину першу статті 57 доповнити пунктами 4 і 5 такого змісту:
 
"4) житло, набуте нею, ним за час шлюбу внаслідок його приватизації відповідно до Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду";
 
5) земельна ділянка, набута нею, ним за час шлюбу внаслідок приватизації земельної ділянки, що перебувала у її, його користуванні, або одержана внаслідок приватизації земельних ділянок державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, або одержана із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом України";
 
2) частину п’яту статті 61 виключити.
 
2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
Президент України                                                                                                                      В.ЯНУКОВИЧ
 
м. Київ
17 травня 2012 року
№ 4766-VI
 
 
 
----------------------------------------------------
Публікації документа: Голос України офіційне видання
від 12.06.2012 № 106
 
 

 
 
Лист Міністерства юстиції України від 29.05.2012 № 13.1/32/304
 
У зв’язку з численними зверненнями до Міністерства юстиції України головних управлінь юстиції стосовно поширення обмежень передбачених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» (далі - Закон) на приватних нотаріусів повідомляємо таке.
Частиною другою статті 2 Закону визначено, що дія цього Закону та передбачені ним обмеження поширюються на всіх осіб, визначених суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення, у межах, установлених цим законом.
Статтею 9 Закону визначено, що обмеження щодо роботи близьких осіб поширюється на осіб зазначених у підпунктах «а», «в»-«ж» пункту 1 та підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 4 Закону.
Водночас приватні нотаріуси є суб'єктами відповідальності за корупційні порушення згідно із підпунктом «б» пункту 2 частини першої статті 4 Закону.
Таким чином, обмеження щодо роботи близьких осіб передбачених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» на приватних нотаріусів не поширюється.
 
 
 
 
     07.03.2012 набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5 “Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України”, зареєстрований в Мін’юсті України 22.02.2012 за № 282/20595.
     З наказом можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України http://minjust.gov.ua/0/39197 або на офіційному веб-сайті Верховної Ради України http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0282-12.
 
 
 
 
УВАГА!
 
     Змінено форму звітності Форма №1-нотаріат (річна) "Звіт про роботу державних та приватних нотаріусів".  Оперативна інформація подається за цією ж Формою.
 
     Завантажити Форма №1-нотаріат
 
 
 
 
11.04.2011 набрали чинності деякі накази Міністерства юстиції України, зокрема:
 
від 22.03.2011 № 871/5 «Про затвердження Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса» зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.03.2011 за № 388/19126
 
ознайомитись з наказом можна на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України за посиланням http://minjust.gov.ua/0/34439
або офіційному веб-сайті Верховної Ради України http://portal.rada.gov.ua/
 
 
від 23.03.2011 № 884/5 «Про внесення змін до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.03.2011 за № 386/19124
 
ознайомитись з наказом можна на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України за посиланням http://minjust.gov.ua/0/34501
або офіційному веб-сайті Верховної Ради України http://portal.rada.gov.ua/
 
 
від 23.03.2011 № 888/5 «Про затвердження Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності» зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.03.2011 за № 406/19144
 
ознайомитись з наказом можна на офіційному веб-сайті Верховної Ради України http://portal.rada.gov.ua/
 
 
 
 
 
При виготовленні печаток та штампів отримувати дозвіл МВС більше не потрібно
  
У зв‘язку з численними запитами фізичних та юридичних осіб щодо скасування дозволу Міністерства внутрішніх справ України на виготовлення печаток та штампів Міністерство юстиції повідомляє наступне.
 
9 лютого 2011 року Міністерством юстиції України було зареєстровано наказ Міністерства внутрішніх справ України від 11.01.2011 №5, яким визнано таким, що втратив чинність, наказ МВС від 11.01.99 №17 "Про затвердження Інструкції про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об’єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, та затвердження Умов і правил провадження діяльності з відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів".
 
Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 11.01.2011 №5 набрав чинності з дня його офіційного опублікування – 21 лютого 2011 року («Офіційний вісник України», 2011, №11, ст.494).
 
Наказ про втрату чинності був виданий на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1216 "Про внесення змін до Положення про дозвільну систему", протоколу наради під головуванням Прем’єр-міністра України від 19.06.2010 №37002/0/1-10, а також з метою приведення нормативно-правових актів МВС, що регламентують діяльність дозвільної системи, у відповідність до законодавства України.
 
 
Прес-служба Міністерства юстиції України.
 
 

 

Усі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Головному управлінню юстиції у Житомирській області

Copyright © 2008 Веб студія SEOTM Створення сайту, розробка сайту